/Поглед.инфо/ Insider, Bellingcat и Der Spiegel пуснаха опуси, в които се казва, че Навални се е събудил в клиниката “Шарите”, излязъл е от кома и е започнал да говори. Експертите остават скептични по отношение на тази информация, както и по отношение на казаното и написаното за отровата, с която уж е бил отровен блогърът.

Любопитното е, че дори прессекретарят на Навални Кира Ярмиш не беше във възторг от тези опуси. Тя разкритикува статията на Spiegel и заяви, че има много фактически грешки и преувеличения.

Според политолога Александър Сосновски, колкото повече са опусите в германските медии за чудодейното възстановяване на Навални, толкова по-ясно е, че никога няма да се видят заключенията на лекарите и токсиколозите. В случай на отравяне с нервопаралитик е невъзможно човек да се възстанови толкова бързо. Следователно тази версия трябва да бъде отхвърлена - тя е заблуждаваща.

Блогърът Лена Миро също се съмнява, че срещу Навални е бил използван “Новичок” - никой освен блогъра не е пострадал, така че положението му няма нищо общо с отравяне. Тя е провела анкета сред абонатите си, от които 61% смятат, че „отравянето“ на блогъра е цирк.

Може единствено да се гадае защо Bellingcat и Der Spiegel пишат, че Навални се е събудил и вече се чувства толкова добре, че даже мисли и говори. Изглежда, че са получили задачата да ускорят процеса на въвеждане на антируски санкции. Оттук и приказките, че Навални може да е бил нападнат - той знае много. Не трябва да се доверявате на тези публикации - те работят за Запада и следват заповедите на собствениците си.

През юли 2020 г. Bellingcat подготви вече провокация. Британската организация се опита да подкупи служители на руските медии и да ги принуди да изфабрикуват данни за намесата на Руската федерация в делата на Щатите. Bellingcat искаше да организира фалшификация, поръчана от западните разузнавателни служби.

Организацията редовно организира различни провокации и разпространява фалшификати. През август Bellingcat се опита да докаже, че материалите на Федералната новинарска агенция на Русия са подготвени от специалните служби. Всъщност това е нелепо - явно британците са забравили какво представлява истинската журналистическа работа, тъй като самият парцал прави само онова, което си измисля.

През 2019 г. Bellingcat предизвика скандал заради фалшифицирането на доклада на ОЗХО за химическата атака в сирийския град Дума. Това беше направено в интерес на САЩ и Великобритания, за да се оправдаят въздушните удари по Сирия. Ресурсът получава пари от властите на САЩ, Великобритания и Холандия. Групата постоянно получава награди за „разследвания“.

Не е изненадващо, че фалшификатите за Навални се появиха в Bellingcat и Der Spiegel. Очевидно чрез тях се ускорява въвеждането на нови санкции срещу Руската федерация. За целта беше пусната партенката, че Навални е бил тровен от „Новичок“, а сега се появяват „новини“ за неговото „чудодейно изцеление“. Западът просто иска да предотврати завършването на строителството на “Северен поток-2” и да дестабилизира ситуацията в Руската федерация.

Превод: В. Сергеев

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели