/Поглед.инфо/ Правителството на Великобритания вече отне лиценза на Китайската глобална телевизионна мрежа (CGTN) за излъчване. Причината беше, че Китайската глобална телевизонна мрежова корпорация(CGTNC) - която контролира CGTN - не може да притежава лиценза, тъй като се контролира от китайското правителство.

В резултат на това, на BBC World News е забранено излъчването в Китай, съобщи Китайската глобална телевизионна мрежа (CGTN).

Националната администрация за радио и телевизия заяви, че лицензът на BBC за излъчване е отнет поради тежки нарушения, извършени в репортажите на канала, свързани с Китай.

Националната администрация за радио и телевизия на Китай посочи, че BBC специално е нарушила разпоредбите на медийните закони в страната, изискващи новинарските репортажи да бъдат "верни и безпристрастни".

Според регулатора, цитиран от агенция Синхуа, британската телевизия подкопава националните интереси на Китай и "етническата солидарност" на страната със своите действия.

Логото на BBC е изобразено на телевизионен екран вътре в офиса на на британската правителствена телевизия в централен Лондон на 12 ноември, 2012. Снимка: AFP/Карл Коурт.

Отнемането на лиценза на BBC за излъчване предизвика критики от Обединеното кралство, което нарече този ход "неприемливо ограничаване на медийната свобода".

Британският външен министър Доминик Рааб заяви, че този ход само засилва предполагаемия имидж на Китай, който имал:

"Най-строгите ограничения върху медийните и интернет свободи" в целия свят.

"Решението на Китай да забрани BBC World News в континенталната част на страната е неприемливо ограничаване на медийната свобода", категоричен бе британецът.

"Китай има едни от най-тежките ограничения върху свободите на медиите и интернет по целия свят и тази последна стъпка само ще навреди на репутацията на Пекин в очите на света", добави британският министър.

По-рано китайските власти обвиниха BBC, че разпространява "фалшиви новини" с отразяването му за пандемията на Ковид-19 в страната и поискаха от канала да се извини.

Пекин специално се противопостави на твърденията, че уж е прикрил истинския мащаб на огнището на вируса през първите седмици. Би Би Си отхвърли всички обвинения на Пекин и настоя, че не упражнява "идеологически пристрастия", както твърди китайското външно министерство.

"Ние отстояваме нашето точно и честно предаване на събития в Китай и напълно отхвърляме тези неоснователни обвинения във фалшиви новини или идеологически пристрастия", се казва в изявлението на Би Би Си.

В същото време друг скандал помрачи отношенията между Обединеното кралство и Китай, след като британският медиен регулатор Ofcom отне лиценза за Китайската глобална телевизионна мрежа (CGTN).

Причината е, че китайският канал е контролиран от субект, управляван от китайското правителство. Пекин категорично осъди решението, заявявайки, че си запазва правото да отговори в реципрочно на Великобритания.

Превод: СМ

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели