/Поглед.инфо/ В началото на август “Туитър” публично обяви сътрудничеството си с агенциите “Асошиейтед Прес” и “Ройтерс” в борбата срещу „разпространението на дезинформация“. Какво става всъщност?

„Доверието, точността и безпристрастността са в основата на това, което “Ройтерс” прави всеки ден. Тези ценности също стимулират стремежа ни да спрем разпространението на дезинформация“, каза Хейзъл Бейкър, ръководител на Отдела за новини, генерирани от потребители .

Не бързай да се ласкаеш, скъпи читателю! Тук не става въпрос за „доверие, честност и безпристрастност“, както обикновените хора ги разбират. Това, което Западът нарича „борба с дезинформацията“, е безмилостна, жестока цензура. Това е свързване на социалните мрежи с медиите от групата на така наречените глобални медии или “Големи Медии”, работещи със западните правителства и западни разузнавателни служби в интерес на тези правителства и разузнавателни служби.

“Асошиейтед Прес” и Ройтерс не правят изключение. „И двете медии са надеждни говорители на западните правителства, но “Ройтерс” води в приятелството си с тях с една крачка напред“, пише Интернет-порталът “Грейзон”. И той цитира връзка към разследване на редактора си Макс Блументал за това как “Ройтерс” участва в тайна програма на британското външно министерство, насочена към популяризиране на геополитическите интереси на НАТО и „отслабване на Русия“.

Материалът на Блументал е публикуван през февруари 2021 г. След това социалната мрежа “Туитър” започна да „маркира“ всички туитове, свързани с разследването, с предупреждения, че доказателствата, че “Ройтерс” работи за британското правителство „може да са получени чрез хакване“.

„Фондация “Томпсън Ройтерс” и Би-Би-Си участват в тайна информационна война срещу Русия. Работейки чрез отдел в сянка във външното министерство на Великобритания известен като “Борба срещу дезинформацията и развитие на медиите”, медийните организации работят заедно с разузнавателна група в тайна организация, известна като “Консорциумът” “, пише Блументал в разследването си. Той осъди учебната програма на британското външно министерство, ръководена от “Ройтерс”, за руските журналисти: целта на тези програми е да вербуват под прикритието на „променящите се нагласи“.

И когато бившият депутат от лейбъристите на Великобритания Крис Уилямсън направи опит да привлече общественото внимание към тайните дейности на Отдела за борба срещу дезинформация , той беше блокиран от достъп до информация „поради съображения за национална сигурност“.

„Ройтерс” и Би-Би-Си са поискали многомилионни договори за подобряване на възможностите за намеса цели на британската държава: за подхранване на руски журналисти чрез обиколки и обучение, финансирани от британското външно министерство, за създаване на мрежи за влияние в и около Русия и за насърчаване на наратива на НАТО в рускоезичните региони.

“В няколко документа, изпратени до британското външно министерство, “Ройтерс” се хвали с глобалната си мрежа от влияние на 15 000 журналисти и медийни работници, включително 400 в Русия “, казва Блументал.

Освен това в Русия и Централна Азия е създадена мрежа от блогъри в “Ютюб”, която е финансирана по специален начин - за да не „блеснат“ външни източници на пари.

“Ройтерс” има дълга история на скрито сътрудничество с британското правителство. През 1960-1970 г. агенцията е била използвана „за подпомагане на антисъветска пропагандна организация, ръководена от разузнаването MИ6“.

В днешно време старият опит отново се търси. През 2017 г. Фондация “Томпсън Ройтерс”, отделът с нестопанска цел на “Ройтерс”, предложи на британското посолство в Москва проекта „Изграждане на капацитет в руските медии“. Това беше отговорът на медийната империя на призива на британското външно министерство да съдейства за организирането на британски тематични пресконференции за руски журналисти и влиятелни блогъри. Две години по-късно, през 2019 г., Лондон се нуждаеше от повече - „противодействие на наратива за руското правителство и неговото господство в медиите и цялото информационно пространство“.

През юли 2019 г. Ройтерс получи договор с Фонда за конфликти, стабилност и сигурност на Великобритания. Договорът е класифициран като „строго поверителен“; нито една от страните не иска тайната да бъде разкрита.

Сега говорим за сенчестата структура на Министерството на външните работи на Великобритания за “Борба с дезинформацията и медийно развитие”.

Добавяме, че “Ройтерс” има партньори не само с британското правителство.

Даун Скаличи, който, наред с други неща, беше отговорен за „развитието на способността на “Томпсън Ройтерс” да посрещне различните нужди на правителството на САЩ“, служи в продължение на 33 години в ЦРУ. Тя „развива стратегически отношения с представители на публичния сектор и ключови лица, вземащи решения, проектира кампании за насърчаване на растежа на бизнеса на “Томпсън Ройтерс” и работи с висши ръководители на компании за определяне на съответните стратегически цели и планове“.

“Асошиейтед Прес” също е близка до западните правителства, твърди “Грейзон”, позовавайки се на множество публикации на агенциите, довели до нахлуването на САЩ в Ирак, в които се твърдеше, че Саддам Хюсеин притежава „оръжия за масово унищожение“. С други думи, агенцията трансформира епруветката на Колин Пауъл в информационна обосновка за американската агресия в Ирак.

„Партньорството на “Туитър” с тези дълбоко компрометирани институции е част от по -широка тенденция, при която технологичните компании от Силициевата долина си партнират със западните правителства, за да се борят с независими медии и алтернативни източници на информация”, пише в статията на “Грейзон”.

Това е, което „те“ наричат „доверие, точност и безпристрастност“.

Превод: В. Сергеев


Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели