/Поглед.инфо/ Поради епидемията от коронавирус някои американски журналисти са загубили работата си, съобщава New York Post. RT America реши да се възползва от тази възможност и да наеме нови служители, особено след като изборите за американски президент са на път. Изданието, от друга страна, вижда това като проблем, тъй като в САЩ RT се смята за „чужд агент, действащ в интерес на руското правителство“.

Руснаците идват! И този път те търсят американски журналисти, които са загубили работата си поради пандемията.

RT America, новинарска организация, свързана с медийната компания RT със седалище в Москва, планира да наеме допълнителни сътрудници американци в предверието на президентските избори през 2020 г. Това се доказва от наскоро публикувания списък на свободните работни места. По-рано RT се наричаше Russia Today и това е същият канал, който американските разузнавателни агенции обвиняваха, че разпространява дезинформация по време на президентските избори през 2016 г.

През септември 2017 г. Министерството на правосъдието на САЩ разпореди на RT да се регистрира като чуждестранен агент, действащ в интерес на руското правителство. Тогава представители на RT изразиха несъгласие със заключенията на Министерството на правосъдието, но все пак се регистрираха като чужд агент, за да избегнат санкциите.

Сега RT търси служители в журналистическите общности, без да разкрива факта, че всъщност става дума за руска компания, за която се подозира, че има връзки с правителството на Владимир Путин.

Разговаряхме с един от търсещите работа, който отговори на обявата за свободни работни места. Обадил му се е от московски номер мъж, който се е представил като Игор Огороднев, главен редактор на интернет излъчване в САЩ.

Огороднев съобщил на нашия събеседник, че се интересува от разследвания за „слуховете“ относно работата на американските медии, които уж завишават данните за починалите от COVID-19.

Никакви антитръмповски материали, е казал Огороднев пред нашия източник. Ние не сме Washington Post.“

Според нашия източник Огороднев се е съгласил да комуникира изключително чрез приложението WhatsApp, което криптира кореспонденцията.

В сряда проектът Media Ink се свърза с Огороднев чрез WhatsApp, а в четвъртък се опита да организира редовен телефонен разговор. Огороднев предложи да се обади по сигурна връзка чрез WhatsApp, „за да спести пари“.

Скоро той се обади и заяви, че вече е изучил материалите на Media Ink. Според него търсенето на нови служители се извършва с цел "разширяване и подобряване на качеството".

Помолихме Огороднев да коментира изявленията, че каналът RT е пропаганден инструмент в ръцете на руското правителство. Разбирайки, че не се опитваме да намерим работа в RT, но подготвяме материали за канала, той каза: „Не мога да ви дам коментар. Надявам се на вашето разбиране."

След това той ни изпрати имейл адрес (отново чрез WhatsApp), за да се свържем с пресслужбата.

Както всяка международна медия, RT непрекъснато търси нови служители, коментираха ситуацията в петък. Искаме най-талантливите журналисти да работят за нас и каним кандидатите на всички открити свободни работни места.“

Някои бивши журналисти на RT обвиняват канала за разпространение на дезинформация. Представители на британския медиен регулатор Ofcom, по-рано заявиха, че RT нарушава правилата за излъчване по отношение на безпристрастността и, поне в един случай е излъчил „подвеждащи“ материали.

Публикувано от Кейт Дж. Кели.

Превод: М. Желязкова

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели