/Поглед.инфо/ Средствата за масова информация в Русия, Китай, Иран и Турция, които работят на чужди езици използват „агресивна и успешна стратегия“ в социалните мрежи, пише El País. Например публикациите на руския канал RT en Español във Facebook и Twitter, както се оказа, имат най-високо ниво на влияние сред световните испаноезични медии за всяка статия.

Няма нито една глобална медия на испански език, която въз основа на всяка статия, публикувана във Facebook и Twitter, би имала средно по-голямо влияние от RT, пише El País в статията си, озаглавена „Агресивната (и успешна) стратегия в социалните мрежи на държавните медии на Русия, Китай, Иран и Турция."

Испанското издание отбелязва, че например съвкупната му аудитория в тези две социални мрежи е двойно по-голяма от тази на руския канал, но El País също има много повече публикации. При други държавни медии, например, китайската Xinhua, CGTN и CRI, иранската телевизия Hispan TV или отново руската Sputnik, имат по-висок среден показател на влияние на всяка статия от този на традиционните медии.

Тези държавни медии произвеждат по-малко и средно въз основа на всяка статия са по-успешни, ако измерваме успеха по броя на взаимодействията (с материала - ИноТВ). Те могат да направят много, за да стане съдържанието им по-привлекателно, например да използват по-емоционална или агресивна окраска в социалните мрежи.“, казва Джонатан Брайт, изследовател от Оксфордския интернет институт (OII) и съавтор на проучването, в рамките на което се анализират материалите на руските, китайските, иранските и турските държавни медии на испански, френски и немски език, публикувани през периода между 18 май и 5 юни.

Теглото на RT на испански поразбира определена роля за Латинска Америка в стратегията на канала.

Латинска Америка несъмнено е едно от неговите бойни полета,“, заяви Брайт.

Изследователите на OII сравниха също реакцията на потребителите на Facebook на публикации на гореспоменатите държавни медии с реакцията на публикации на постовете на BBC, за да разберат естеството на емоциите, предизвикани от тези материали.

Новините на BBC бяха сред онези, които предизвикаха най-голяма „печал“. Сред реакциите на китайски публикации доминира „любовта“, което предполага по-голям процент позитивни или емоционални новини. RT беше разделен между всички емоции: "Ха-ха", "Еха" (учудване) или "Бесен съм".

RT е основана през 2005 г., една година след Facebook. Тогава тя все още се наричаше Russia Today. Каналът растеше успоредно със социалната мрежа.

Трудно е да си представим мащаба му без социалните мрежи, заяви Брайт. - Въпреки това те се стремят да балансират на игралното поле между традиционните и новите алтернативни медии. Ако погледнете статиите на едните и другите в социалните мрежи, те са много сходни. Във Facebook някой, който знае малко за медиите, няма да забележи очевидната разлика."

Оксфордският институт също анализира съдържанието на публикациите на държавните медии с най-голям брой взаимодействия между държавните медии и идентифицира 4 големи групи задачи в техните новини. Първо, „създаването на хаос на Запад и подкопаването на държавната власт“. Второ, „разпалване на дълбоки антиамерикански настроения“, особено в Латинска Америка. Трето, "възхвала на страната им". Четвърто, „много конспиративни теории“.

Превод: М.Желязкова

Стани приятел на Поглед.инфо във facebook и препоръчай на своите приятели